zondag 9 september 2012

Van jumpsuit naar vestje ...

Met het maken van de draken-jumpsuit die hier werd aangekondigd, ging iets niet helemaal goed ... En dat ligt zeker niet aan het patroon of de handleiding van Missy N (zeer uitgebreid, met foto's en al). Het kan eigenlijk niet fout lopen en toch is me dat gelukt ...


Zoals je kan zien, trekken de beentjes achteraan helemaal samen, ze worden naar boven getrokken zodat het helemaal uit verhouding is. Ligt het aan het gebruik van tricot in plaats van boordstof? Heb ik wat te veel getrokken aan de tricot aan de rechte stukjes en wat te weinig meegegeven in de bocht? Of heb ik iets anders helemaal fout gedaan. Met het kledingstuk in de hand en de handleiding kom ik er maar niet uit waar het aan ligt?!




Mijn oplossing was dan maar de schaar er in en redden wat er te redden viel!

De jumpsuit werd omgetoverd tot een vestje. Het 'broekje' blijft hier nog even liggen om aan een grondig onderzoek te onderwerpen!







 
 






Ik werkte het vestje onderaan af zoals de kraag, gebruikmakend van het stukje beleg om de boordstof in weg te steken. Nog een paar drukknopen en klaar.





Wie goed heeft opgelet, heeft ook gemerkt dat mijn poging om de draakjes mooi te laten doorlopen evenmin is gelukt. Gelukkig weet ik daar wel wat ik fout heb gedaan: volgende keer mijn stof wat langer bestuderen! Maar ik vind het uiteindelijk zo ook nog best OK met een volledig draakje aan elke kant. 




De jumpsuit krijgt dus nog een vervolg, want ik moet en zal weten wat ik bij deze versie verkeerd heb gedaan!! Later hopelijk meer ...

3 opmerkingen:

  1. Jammer dat de jumpsuit niet gelukt is maar het vestje is er niet minder snoezig om! Chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. och ik vind het wel karakter hebben zo! doorlopende patroontjes zijn zo blasé jong :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :) Ok, volgende keer zeg ik wel gewoon dat dat niet doorlopen van die printjes echt wel de bedoeling was! ;0)

      Verwijderen