woensdag 22 februari 2012

Autootjes, aapjes en appeltjes


Omdat ze zo vlot onder de machine uitrollen en ze zo leuk zijn om te maken, heb ik nog maar een Van Katoen-ondergoedsetje gemaakt. Dit keer een verjaardagskado voor neefje Guus. 


Eerder maakte ik voor zijn zusje, Ada, dit geboortepakje. Ik heb daarvoor dankbaar gebruik gemaakt van haar patroontje. Je hebt er haast geen stof voor nodig, ’t is vlot te maken en het resultaat is wel leuk. Ik maakte binnenin nog wel een extra setje koordjes om het bovenstukje wat meer op z’n plaats te houden bij het dragen. 


Voor dat lieve, kleine meisje maakte ik ook nog dit kleine appelrokje.


En van dezelfde stof een rokje-op-de-groei. 



De appeltjes zijn jammer genoeg niet helemaal recht gebleven …  Het patroontje alweer van Heidi & Finn ("girly pleated skirt"). Het viel wel een pak groter uit dan de bedoeling was, dus ze zal nog flink moeten groeien om van dit rokje te genieten …


3 opmerkingen:

  1. Mooi zeg. Het pakje in de aapjesstof is mijn topfavoriet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldige stoffen heb je ook gebruikt zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Welk patroon gebruikte je voor het rokje met boordstof als ik vragen mag? Of zelf iets getekend?

    BeantwoordenVerwijderen